06október
2017

2017. október 06. - péntek

Két legyet egy csapásra - avagy hogyan egészítsük ki azori-szigeteki kirándulásunkat egy lisszaboni túrával plusz utazás nélkül

Szeretnék nektek ajánlani egy jó kis kirándulást, ami kiválóan kiegészítheti az Azori-szigetekre történő kirándulásotokat és még extra utazással sem jár.

Minden alkalommal, amikor az Azori-szigetekre repültem Lisszabonon keresztül vezetett az utam. Nem szerettem volna sokat várni a reptéren, ezért mindig úgy döntöttem, hogy szétnézek a városban. Amíg  egyedül egy kis útikönyvvel kirándulgattam, élveztem, de olyan kevésnek éreztem. Bár sok mindent láttam mégsem volt egy teljes képem Lisszabonról és arról milyen is ez a város igazából. Megmondom őszintén messze elmaradt a várakozásaimtól főleg azok után, hogy mennyi jót olvastam róla. Viszont…. A legutóbbi alkalommal az egyik barátnőm Krisztina, aki már kilenc éve ott él és idegenvezetőként dolgozik elvitt bennünket (egy másik barátnőmet Virágot és engem) egy három és fél órás túrára a városban.

Több fél napos túra közül választhattunk, és mi az Alfama negyedet és Baixa alsó városrészt választottuk. Összehasonlíthatatlan volt az élmény azzal a túrával, amit én egyedül csináltam eddig. Krisztina interpretálásában értelmet nyertek bizonyos épületek, terek, üzletek miért ott vannak, miért olyanok amilyenek. Részletesen elmondott mindent és minden kérdésemre választ kaptam, azokra is amelyeket meg sem kérdeztem, pedig már régebben felmerültek bennem, de az útikönyvben nem találtam a válaszokat. Imádom a portugál csempéket és hallottam elég érdekes információkat erről is, hogy miért olyan népszerű Portugáliában. Számomra nagyon nagy öröm volt, hogy az Azori-szigetekről is nagyon sokat megtudtam. Nagyon jó felkészítés vagy levezetés lehet egy ilyen vezetett séta az Azori-szigeteki kirándulás előtt vagy után. Még egy azori termékeket értékesítő boltba is betértünk. Mindenhol megálltunk és kaptunk egy kis ízelítőt a kultúrából, helyi italokból (megkóstoltuk a Ginjinha italt ami egy gyümölcsös alkoholos ital) elmentünk speciális ételeket kóstolni (Pastel de Bacalhau (tőkehal gombócok) és azt is megnéztük, hogyan készül). Még vásárlásra is jutott időnk. Egy parafa tárgyakat értékesítő kis üzletben időztünk sokat és a vásárlásunk egyik eredményét a képek között láthatjátok.

Nagyon igényes és szép termékeket találtunk. Krisztina ismerte a legjobb „kincslelőhelyeket”. Az Azori-szigeteken is nagyon sok parafa terméket vásárolhattok, szép táskákat, hátizsákokat, cipőket és még parafanyakkendőt is. A tapasztalatom, hogy egyedül a felét sem fedeztem fel a látnivalóknak, pedig sokkal több időm volt egyedül nézelődni. Tehát, aki a szigetekre/szigetekről repül Lisszabonon keresztül, mindig van 4-5 óra az átszállások között érdemes egy ilyen három és fél órás túrát beiktatni vagy esetleg néhány napot Lisszabonban tölteni és mindenképpen igénybe venni egy utaskísérő segítségét, hogy az Azori-szigetek kultúrális és természeti csodái mellé, lisszaboni, igazi portugál élményeket is szerezen mindenki. A TAP Portugál légitársaság támogatja is a Lisszabonban vagy Portóban történő STOPOVERT (útmegszakítást) amennyiben az Azori-szigetekre utazik valaki, erről a cikk utolsó részében még olvashattok részleteket. Krisztina nagyon ügyes idegenvezető.  Nekem külön élmény volt, hogy az Azori-szigetekkel  és  a helyi gasztronómiával kapcsolatban is kaptunk sok információt, egyrészt hogy kóstolhatunk, amint már írtam helyi specialitásokat, ételeket, italokat egyaránt, másrészt betértünk egy zöldségeket, gyümölcsöket értékesítő helyre, ahol átbeszéltük a portugál különlegességeket és még néhány zöldségnél azt is hogyan készítik Portugáliában.

Köszönöm ezúton is Krisztinának, hogy megmutatta mennyire izgalmas város is Lisszabon és megváltoztatta az eredeti elképzelésemet, ami az én önálló kirándulásaim alatt kialakítottam erről a városról. Remélem Lisszabon és a környékbeli városok nevezetességeit és eldugott helyeit is együtt fogjuk felfedezni Krisztinával.

Aki szeretné kiegészíteni az Azori-szigetek kirándulását egy Lisszabon élménnyel és választ kapni azokra a kérdéseire, amelyekre esetleg én sem tudok válaszolni, írjon nekünk  és válasszon indulása előtt lisszaboni városi sétát vagy akár több napos kirándulást. Ha az útjuk esetleg Portón, Algarven vagy Madeirán keresztül vezet, akkor is jelezzetek nekünk és segítünk még élvezetesebbé tenni a túrátokat.

Lisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafaLisszabon parafa

További segítség még a lisszaboni túrához

Lisszabonban a repülőtéren a csomagok felvétele után a kijárat után jobbra fordulva a P2 parkoló mellett található a BAGGAGE STORAGE AREA (a csomagmegőrző), ami 24 órát tart nyitva a hét minden napján. Itt a városi kirándulásunk alatt felügyelnek a csomajainkra.

A csomagmegőrzés árai (naponta, csomagonként):

10 kg alatt 2,9 EUR

10 kg és 30 kg között 4,30 EUR

30 kg felett 8,6 EUR

Természetesen a csomagot Lisszabonban is le lehet adni néhány órára (a kirándulás időtartamára) megőrzésre, ehhez további információt itt találsz.

A fagyizó amit mindenkinek ki kell próbálnia Lisszabonban

A kirándulásunk egyik fénypontja a Krisztina által ajánlott olasz fagyizó volt. Nagy meglepetésemre gluténmentes tölcsér és gluténmentes fagyikínálat is volt. Hmmmmmm….isteni volt a fagyi. Elhatároztam legközelebb ha arra járok megkérdezem a tulajdonosát, hogy kerül egy olasz a portugál fővárosba fagyit készíteni. Javaslom, hogy senki ne hagyja ki ezt a fagylaltozót ha arra jár. A fotó nem sikerült a legjobban, ezért elnézést kérek, de gyorsan beállítások nélkül kattintottam, de Krisztina pótolta a hiányosságomat és készített egy sokkal jobb képet. Ezúton is köszönöm

Gelato DavveroGelato DavveroGelato Davvero

Hol találjátok a fagyizót?
Gelato Davvero ide kattintva megtaláltok minden információt.

Hogyan oldható meg a legolcsóbban a STOPOVER (útmegszakítás) lehetősége a TAP Portugál légitársaságnál ha Budapest-Lisszabon/Porto-Azori-szigetek útvonalon utazunk?

A TAP légitársaság a "Két desztináció egy áráért" szlogennel hirdeti az útmegszakítás lehetőségét. A kérdésre, hogy miért érdemes megszakítani az Azori-szigetekre történő utazást Lisszabonban vagy Portóban a légitársaság az alábbiakat választolta:

• A STOPOVER-ÚTMEGSZAKÍTÁS egy egyedülálló lehetőség 2 város meglátogatására 1 áráért.
  • Akkor van lehetőségünk megszakítani az utazásunkat ha a végső úticélunk valamely Azori sziget, Madeira vagy Algarve. Ha ez a feltétel teljesül az alábbiak közül választhatunk: hosszú átszállási idő (ha csak egy rövidebb időt szeretnénk Lisszabonban eltölteni), körutazás, egyirányba történő utazás közül.
  • Ha a légitársaság honlapján TAP Portugál a Stopover lehetőségét választjuk megadhatjuk, hogy 1,2,3,4 vagy 5 napos útmegszakítást szeretnénk.
  • A légitársaság speiális ajánlatokkal, exkluzív hotel kedvezményekkel, autóbérlési lehetőséggel segíti ezt a törekvésünket.
Megosztom
Rólam
Rita vagyok biológus mérnök és marketing manager. Az első utazásom az Azori-szigetekre annyira elvarázsolt, hogy néhány nap után eldöntöttem ideköltözöm. Mivel elég kevés adatot találtam magyarul a szigetekről, ezért elhatároztam, hogy indítok egy blogot, amiben próbálok minél több hasznos információt összegyűjteni és így segíteni az ideutazókat. A bloggal a célom még az is, hogy minél többen kedvet kapjanak egy azori-szigeteki kiránduláshoz. Nézelődjetek, kérdezzetek!!! Próbálok minden Azori kirándulással kapcsolatos kérdésre válaszolni!

Írj nekem

Kinek szól a blog?
Mindenkinek, akinek a bakancslitáján szerepel az Azori-szigetek vagy csak egy kicsit is többet szeretne tudni Sao Miguel szigetéről (főleg Furnasról) és az ottani életről. Azoknak is, akik esetleg egy szerelmes kikapcsolódáson vagy  nászúton gondolkoznak. A blog bejegyzéseivel és információkkal szeretném segíteni, hogy mindenki legalább azt érezze - amit én az első kirándulásom után - hogy ez volt élete legjobb kirándulása. Akik valamilyen ételallergiában szenvednek vagy szeretnék kipróbálni a helyi különleges ételeket vagy megtalálni a legjobb helyeket a vacsorájukhoz azok olvassák a Biolány az Azori-szigeteken részben lévő bejegyzéseimet.
És főleg a szüleimnek és a barátaimnak, hogy ne izguljanak, jól vagyok és élvezem az új életemet!